#1 2008-07-31 02:13:25

Heil hoho

Administrator

5936383
Skąd: Olecko
Zarejestrowany: 2008-07-30
Posty: 1050
Punktów :   
WWW

Kolonizacja

Planety różnią się wielkością (każda planeta macierzysta ma 163 pola) oraz temperaturą, która wpływa na poziom dostarczanej energii - TYLKO z satelit słonecznych i ilość wytwarzanego deuteru. Temperatura maleje z rosnącą pozycją w układzie. Im cieplej tym więcej energi dają satelity, im zimniej tym większa produkcja deuteru.

Wielkość planety
Masz 60% szans, że planeta będzie miała rozmiar w podanym przedziale:


1 ma 48-80 pól. Średnio: 64 pola.
2 ma 53-83 pól. Średnio: 68 pol.
3 ma 54-82 pól. Średnio: 73 pola.
Zalety: duża temperatura ,najlepsze do rozwoju grawitonów poniewaz potrzeba wtedy mniejszej ilości satelitek oraz łatwa dostepność miejsca
Wady: Małe prawdobodobieństwo że trafi Ci sie wieksza planeta




4 ma 108-238 pól. Średnio: 173 pola.
5 ma 95-239 pól. Średnio: 167 pol.
6 ma 82-228 pól. Średnio: 155 pol.
7 ma 116-173 pól. Średnio: 144 pola.
8 ma 123-177 pól. Średnio: 150 pol.
9 ma 129-188 pól. Średnio: 159 pol.
Zalety: Wieksze prawdopodobieństwo że bedzie to duża planeta, 4-6 także sprzyja grawitoną
Wady: Trudno znaleść wolną pozycje szczególnie jeśli chodzi o 4 pozycje





10 ma 79-122 pól. Średnio: 101 pol.
11 ma 81-116 pól. Średnio: 98 pol.
12 ma 85-129 pól. Średnio: 105 pol.
13 ma 60-160 pól. Średnio: 110 pol.
14 ma 42-126 pól. Średnio: 84 pola.
15 ma 54-149 pól. Średnio: 101 pol.
Zalety: mała temperatura czyli sprzyja produkcji deuteru szczególnie na pozycjach 13-15,łatwa dostepność
Wady: cieżko trafić dużą plante ,trzeba dużej ilości satelitek by postawić grawitony



Jest 40% szans, że planeta będzie miała mniej lub więcej pól niż podano w powyższym schemacie.
Odchylenia od wartości średniej są wyjatkowo duże dla planet z pozycji 4-6. Rozmiar nie jest ustalony z góry ale ustalany przy każdej kolonizacji. Czyli raz może być 40 pól a innym razem 300 na tej samej planecie.
Planet poniżej 100 pól nie ma sensu trzymać. Najlepsze są te powyżej 200 pól.

Jak kolonizować?
Budujemy kolonizator i wysyłamy na pustą planetę najlepiej na pozycjach 4-6. Surowce zabrane przez kolonizator przepadają. Na nowej planecie zostaje 500 metalu i 500 kryształu. Inne statki wysłane z kolonizatorem zawracają nie zostawiając ładunku (zaopatrzenie można wysłać po skolonizowaniu planety). Porzucone planety znikaja po upływie doby.


Ile planet można mieć?
Razem można mieć 9 planet (księżyce nie są wliczne) ale nie polecam budowanie na szybkiego wielu planet gdyż jest ryzyko, że będą farmione oraz trzeba się liczyć z wydatkami na rozbudowe nowej kolonii.
Można sobie zostawić 1 planetę w zapasie jako ruchomej bazy dla floty.


Jakie planety warto posiadać?
Najbardziej opłaca sie 3mać duże planety powyżej 190 lub jeszcze wieksze. Ponieważ
w późniejszych etapach gry, gdy nabierzemy już punktów, kolonie takie nie będą starczały.
Na początkowym etapie gry można jeszcze pozostawić kolonie 140-170 ale trzeba sie liczyć z pozniejszą ich wymianą co bywa troche czaso chłone i mało opłacalne (przy kasacji planety jest odejmowana ilośc pkt zgodna z wartoscia postawionych na niej budynków)



Kolonizowanie a tryb gry?

Agresywny styl łowcy , wiele potencjalnych celi.
kolonizowanie:
- 1-3 kolonie koło matki
- stawianie koloni w innych galaktykach
- pozostawienie 1 koloni wypadowej ( możliwość skolonizowania się koło wroga i zaatakowania go, później usunięcie kolonii )


Zalety: Duża potencjalnośc celi i farm , możliwość działania na wiekszym terenie
Wady: Trudna komunikacja miedzy planetami , długie czasy lotu jesli nie posiadasz ksiezyców z teleportami




Lubisz pilnować swych koloni, szybka komunikacja, złomowanie pobliskich celi.
kolonizowanie:
- wiekszość planet położonych w pobliżu planety matki
- ewentualnie kolonia wypadowa
- 2 planety bardziej oddalone od planety matki np. (kolonia) 5:310:X >>Planeta Matka 5:330:X >>5:350:X (kolonia)


Zalety: dobra komunikacja, lepsza mozliwość obrony planet , średnia ilość ewentualnych celi , (możliwość skorzystania z planety wypadowej do ataku. )
Wady: działanie tylko na pewnym obszarze





Lubisz spokój , super wydobywca - stawiasz tylko na kopalnie
kolonizowanie:
- zasiedlenie wszystkich planet w jednym ukladzie lub pobliskich
- postawienie kolonie na odludziu np. 8-9 gala


Zalety: dobra komunikacja, obrona planet
Wady: bardzo mały obszar działań



Zakładanie planet 1-3 gala i 7-9 gala.

Jak wiadomo z czasem spada ilość graczy na uniach co za tym idzie coraz wieksze tereny stają sie puste. Dlatego ceni sie zasiedlanie w 1-3 gali ponieważ zasiedlanie uni zaczyna sie od 1 gali dlatego jest tam zawsze duża ilość graczy (czyt. farm). Zaś 7-9 gala są przewaznie mało zasiedlone , co sprzyja dobrym warunką zrobienia w spokoju grawitonów lub ogólnie spokojnego życia. Warto też czasem postawic tam kolonie w celu taktycznych czyli atakowania beztroskich graczy.


http://img146.imageshack.us/img146/145/beztytuu1222qq4.png

http://www.doomsoldiers.pun.pl/viewtopic.php?id=21

Życie to nie bajka nie głaszcze cie po jajkach.

Offline

 
Nazwa: DOOM SOLDIERS; Tag: D.S. Przyjmujemy od :0 pkt.; Założyciel: defjam1993; Zapraszamy do Sojuszu. Rada DOOM SOLDIERS.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ftpcl.pun.pl www.centrum-se.pun.pl www.dziks.pun.pl www.geografia.pun.pl www.elmir.pun.pl