#1 2008-07-31 02:27:10

Heil hoho

Administrator

5936383
Skąd: Olecko
Zarejestrowany: 2008-07-30
Posty: 1050
Punktów :   
WWW

Kalkulatory

Symulatory
Pierwsza i najważniejsza rzecz to zaopatrzyć się w program do symulacji bitew. Ja polecam SpeedSim http://www.speedsim.de.vu/eng - Zawiera polską wersję językową. Umożliwia m.in. zapis/odczyt informacji o flotach, import (poprzez schowek) danych z raportów szpiegowkich.
Innym popularnym symulatorem jest Dragosim http://www2.drago-sim.com.
Bardzo ważne jest, że walka ma w sobie element losowy przez co symulatory nie mogą przewidzieć dokładnego wyniku. SpeedSim posiaga przycisk "Pokaż wyniki" gdzie można zobaczyć maksymalne i minimalne straty.

Szpiegowanie
Szpiegowanie pozwala sprawdzić co znajduje się na wrogiej planecie. Zawiera od jednej do pięciu sekcji. Minimum jakie musimy znać to surowce, flota i obrona.
To które sekcje zobaczymy zależy od poziomu technologi szpiegowskiej naszej i wroga.
Jeżeli mamy niższą technologię to możemy wysłać więcej sond - zwiększa ryzyko zestrzelenia.
X = LiczbaTwoichSond - ( PozSzpiegWroga - PozSzpiegTwój )^2
Jeżeli poziomy są równe:
X = LiczbaTwoichSond
Jeżeli mamy wyższy poziom:
X = LiczbaTwoichSond + ( PozSzpiegTwój - PozSzpiegWroga )^2
W zależności od X uzyskamy:
X<=1: surowce
X=2: surowce + flota
X=3,4: surowce + flota + obrona
X=5,6: surowce + flota + obrona + budynki
X>=7: surowce + flota + obrona + budynki + technologia

Jakie cele atakować
Tu każdy gracz musi znaleść swoją taktykę. Jest tylko jedna zasada zyski powinny być większe od strat.
Najlepiej szukać celów w obrębie 20-30 układów, trzeba zwracać uwagę na pozycję w rankingu i sojusz ofiary.
Na początek radzę przyjrzeć się nieaktywnym - (i) lub (i I) przy nazwie. Można zdobyć surowce bez strat, ale są to często niewielkie ilości.
Czasami zdarza się znaleść gracza który zrezygnował z gry ale jeszcze nie ma przy jego nazwie (i) - tacy są szczególnie pożądani bo niewiele osób je farmi więc mają trochę surówki.
Ataki na aktywnych graczy są bardziej ryzykowne ale bardziej opłacalne.Możemy atakować aby zdobyć surowce lub zniszczyć flotę (30% jej wartości pozostaje jako pola zniszczeń)

Schemat ataku
Przed atakiem sprawdzamy czy gracz nie jest zalogowany - nie ma * przy nazwie planety. Najdogodniejsze do ataku są godziny 0.00 - 7.00
Szpiegujemy i przeprowadzamy symulację ataku.
Jeżeli celem jest flota to wysyłamy na pola zniszczeń z wyprzedzeniem recyklery (tak aby dotarły w kilka minut po ataku). Najczęściej pokazuje się komunikat o błędzie - nie można wysyłać na puste PZ. Wtedy tworzymy je wysyłająć sondę szpiegowską z misją atakuj.
Teraz czas na główną flotę. Najlepiej wysłać 3 fale - wtedy można zgarnąć 87% surowców. 3 fale w przeciągu 30 min. są traktowane jako jeden atak w sensie bash reguły (por. Zasady). Oczywiście trzeba pamiętać, że po każdym ataku ok. 70% obrony się odbudowuje.
Kilka minut przed dotarciem floty wysyłamy ewentualnie rakiety m-planetarne (opis dalej).
Na kilka 2-3 minuty TRZEBA koniecznie wysłać sondy aby sprawdzić czy przeciwnik nie uciekł, nie wróciła jego flota lub nie rozbudował obrony.
Nowe możliwości dało wprowadzenie ACS. Jeżeli nie mozemy przeskanować celu z falangi to dołączamy do ataku jedną sondę, tak aby spowolniła lecącą flotę o ok. 30 sek (po dołączeniu mozna ją od razu zawrócić). W tym czasie powinniśmy przeszpiegować cel, żeby sprawdzić czy czasami nie przyleciała jakaś flota.

Oznaczenia przy nazwie planety w galaktyce
* - ruch na orbicie w ciagu ostatnich 5 minut, własne, obce floty lub sondy.
Jeżeli * jest przy wszystkich planetach gracza to oznacza że jest on teraz online.
6 - 59 - ilość minut od ostatniej aktywności (j.w.)
Pozostałe oznaczenia są dostępne po najechaniu na napis "Legenda"
Uwaga. Przyloty flot nie są sygnalizowane w przypadku księżyca!

Rakiety międzyplanetarne
Rakiety pozwalają zredukować własne straty niszcząc systemy obronne - po ataku rakietowym nie odbudowują się.
Zniszczenia wywołane przez rakiety zależą od naszej technologi bojowej i techonologi obronnej wroga. I tu polecam symulator ataku rakietowego: http://ogame.prv.pl. Wysyłając rakiety można określić główny cel - warto przetestować różne kombinacje.
Aby wysłać rakiety trzeba przejść na planetę z której mają wystartować, wejść w podgląd galaktyki i kliknąć ikonkę atak rakietowy przy wybranej planecie a następnie podać ilość rakiet.
Uwagi.
Jedna przeciwrakieta niszczy jedną rakietę międzyplanetarną.
Rakiety międzyplanetarne można budować od 4 poziomu magazynu rakiet.
Zasięg rakiet zależy TYLKO od poziomu napędu impulsowego - każdy poziom to 2 układy więcej.

Nietypowych, taktyk ataku:

Podmiana floty
Wysyłamy niedużą flotę na przeciwnika z prędkością 70-80%. Najlepiej, jeżeli ten będzie wtedy on-line. Zauważy nasz atak i mając pweność wygranej wyślę swoją flotę na planetę którą atakujemy. W odpowiednim momencie wysyąłmy dużą flotę na tą planetę z prędkością 100% - tak aby czas zgadzał się z poprzednią. A poprzednią zawracamy. Jest duża szansa, że przeciwnik nie zauważy podmiany i go zezłomujemy

Łapanie fs'a wysłanego ze stacjonuj
Sposób dość czasochłony i wymaga moona.
Ofiara wysyła fs'a, patrzymy jaki jest czas odolotu floty, musimy być 2-3 godziny przed dolotem do celu. I mamy takie 2 wariany:
- Wysyłamy atak na planetę docelową - dość często ludzie nie zawracają floty i logują się dopiero po jej przylocie
- Obserwujemy planetę matkę ofiary - gdy pojawi się * obserwujemy na falandze (co chwilę oświeżając) kiedy flota zawróci. Po obilczeniu godziny powrotu floty (godzina zawrócenia + całkowity czas lotu między planetami - czas pozostały w chwili zawrócenia), atakujemy flotę nawet z kilku sekundową precyzją.

Łapanie floty z fs'a moon - pz
Również czasochłonny sposób.
W systemie z księżycem ofiary robimy pz. Skanujemy i obserwujemy czas odlotu z księżyca. Na jego podstawie obliczamy możliwe czasu dolotu ofiary do pz (są do tego porgramy). O wyznaczonych porach obserwujemy pz - w chwili kiedy zniknie - dotrze do


Sposob jak sprawdzić obecność gracza :
-gwiazdka przy głownej planecie i koloniach
-sprawdzanie ilości deuteru na planecie czy ubyło w pewnym odstepie czasu.


http://img146.imageshack.us/img146/145/beztytuu1222qq4.png

http://www.doomsoldiers.pun.pl/viewtopic.php?id=21

Życie to nie bajka nie głaszcze cie po jajkach.

Offline

 
Nazwa: DOOM SOLDIERS; Tag: D.S. Przyjmujemy od :0 pkt.; Założyciel: defjam1993; Zapraszamy do Sojuszu. Rada DOOM SOLDIERS.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.centrum-se.pun.pl www.dziks.pun.pl www.ftpcl.pun.pl www.geografia.pun.pl www.tibiaots.pun.pl